Cumhurbaşkanı Erdoğan sıcak gündemi yorumladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, doğu Afrika gezisinin ilk durağı Tanzanya'nın başkenti Darüsselam'a hareketi öncesi Atatürk Havalimanı'nda açıklamalarda bulundu. Erdoğan, partili Cumhurbaşkanı konusuna vatandaşların sıcak baktığını söyledi.

Yeni Şafak'ta yer alan habere göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Atatürk Havalimanı'ndan, Tanzanya, Mozambik ve Madagaskar'ı kapsayan doğu Afrika gezisinin ilk durağı Tanzanya'nın başkenti Darüsselam'a hareketi öncesi Atatürk Havalimanı'nda açıklamalarda bulundu.

İşte Erdoğan'ın konuşmasından notlar:

"Geçtiğimiz yıllarda 2005'te Afrika süreci başlattık. Bu süreçle birlikte 12 büyükelçilikte aldığımız Afrika'da 39 büyükelçiliğe ulaştık. Afrika'nın her yerinde Türk büyükelçilikleri olsun. İkili ilişkilerimizi yoğun halde sürdürdüğümüz kıta haline getirelim diliyorum. Bana işadamları eşik ediyor.

Darüsselam'da Tanzanya Cumhurbaşkanı ile biraraya geleceğiz. Resmi görüşmelere eşbaşkanlık yapacağız. Tanzanya'nın ardından Mozambik'e geçeceğiz. 24 Ocak'ta Mozambik'te olacağız. Bu Mozambik'te ilk ziyaretimiz. Afrika ülkelerinde FETÖ'nün yoğun faaliyetleriyle ilgili devlet başkanlarıyla değerlendirme yapacağız. Mozambik'ten sonra Madagaskar'a gideceğiz. Afrikalı dostlarımızın FETÖ konusundaki hassasiyeti artmakta. Bu katil sürülerinin eğitim ve ticaret diyerek gizlenme imkanı kalmadı. Kuruluşlarımızın desteği ile de bu terör örgütünü tehdit olmaktan çıkaracağız. Diğer seyahatlerimizde olduğu gibi birçok işadamımız bizimle. İş forumları vasıtasıyla işadamlarımızı yerel muhataplarıyla biraraya getirerek iş toplantılarını takip edeceğiz. Bu toplantılara biz de katılacağız. Forumların kıtayla son dönemde gelişen ekonomik ilişkilerimize çok ciddi katkılar sağlayacağına inanıyorum. Yeni ortaklıklara ve pazarlara ihtiyacımız var. Türkiye-Afrika İş Forumu'nu düzenledik. Bu forumun sonuçlarını görme imkanı da göreceğiz. Biz kazan kazan hesabına göre çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Hamdolsun Afrika seyahatlerine geçmişinde sömürgecilik olmayan bir ülkenin temsilcisi olarak başımız dik alnımız ak olarak çıktık. Afrikalılar da bizi hep muhabbetle bağırlarına basıyorlar. Enerji, turizm gibi alanlardaki işbirliklerimizi de perçinleyeceğiz.

ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ

Partili Cumhurbaşkanı süreci bu işin en farklı kısmı olacak. Türkiye'nin geleceğe yönelik çok daha performans artırıcı kararlar almasını bekliyoruz. Birileri "Rejim" diyorsa da alakası yok. Bu bir sistem değişikliği. Bu değişiklik Cumhuriyetimizin kuruluşuna dayanır. "Tek adam" diyorlar. Cumhuriyet'in kuruluşuna bakarlarsa bunu bilirlerse bunu demezler. Şu anda da milletimizin vereceği karar bizim için baş göz üstünedir. 2019'da seçim yapılır yeni partili Cumhurbaşkanı seçilir, seçildikten sonra da kim olacaksa o kabinesini oluştururken bağlayıcı bir niteliği olmayan bir süreçtir. Burada ağırlıklı olarak parlamentodan değil parlamento dışı kabine oluşturulacağı için önemli. Parlamento içinden de kabineye birileri alınabilir. O güne kadar çok çok farklı güçlü bir kabinenin oluşturulması ülkemizin yararına olacaktır.

TRUMP'IN ORTADOĞU POLİTİKASI

Sayın Trump, birçok açıklama yapıyor. Biz de bunları izliyoruz. Köprüler, demiryollarından ziyade Ortadoğu'yu düşünüyoruz. Orası kaynıyor. Ortadoğu ile ilgili bazı söylemler kulağımıza geliyor. Bunları değerlendirmek gerek. Biz parçalı bir Ortadoğu'yu asla düşünmüyoruz. Ortadoğu halklarına saygısızlık olur. Onuna ilgili de özellikle Sayın Trump'a yapacağımız ziyarette, ne zamana randevu verilir bilemiyorum, o görüşmede bunları ele alacağız. Bu müzakerelerle birlikte, Ortadoğu'nun en güçlü ülkesi Türkiye'dir. Ortadoğu ile alakası olmayanların karar vermesi insanlık için isabetli olmaz diye düşünüyorum.

"BEN ZATEN MEYDANLARDAYIM"

Bizim meydanlarda olmamıza bir engel yok. Bir çok etkinlikler olacak. Arkadaşlarla değerlendirmeleri yaparız. Ben zaten şuan zaten meydanlardayım. Arkadaşlarla karar verdikten sonra halkımızla buluşuruz. Cumhurbaşkanlığı üzerinde yaşanan bu süreç bizi de ilgilendirir, görüşlerimizi halkımızla buluşuruz.

REFERANDUM TAHMİNİ

Anketler var ama biraz daha hızlanalım sizlerle paylaşırız. Halkımızın milletimizin referandum ile birlikte Türkiye'de özellikle partili Cumhurbaşkanlığı'na sıcak baktığını görüyoruz. Böyle bir şey olmasa biz böyle bir çalışmanın içerisinde olmayız."